blank

Komunikacijske vještine

  • Cilj predmeta je predočiti studentima osnovna načela, vrste i oblike ljudske komunikacije i specifičnosti komunikacije u zdravstvu i osposobiti ih za učinkovitu komunikaciju s pacijentima i članovima njihovih obitelji.
  • Uvod u komunikaciju: definicija komunikacije, pojam, vrste, ciljevi i načela komunikacije; verbalna komunikacija; neverbalna komunikacija; prepreke u komunikaciji; slušanje, značaj slušanja, tehnike aktivnog slušanja; prigovori i tehnike rješavanja prigovora;
    povratna informacija: struktura i priopćavanje; asertivna komunikacija; empatija i značaj empatije u komunikaciji s pacijentom i njegovom obitelji; komunikacija s osobama ograničenih komunikacijskih sposobnosti; komunikacija s djecom i adolescentima; komunikacija sa starijim osobama; prezentacijske vještine; komunikacija u timu; stilovi vođenja.
  • Obavezna literatura:
    Kathleen K. Reardon: Interpersonalna komunikacija – Gdje se misli susreću, „Alineja”, Zagreb 1998.

    Izborna literatura:
    Donald C. Pennington: Osnove socijalne psihologije, Naklada Slap, Jastrebarsko 1996.
  • Nakon odslušanog predmeta i izvršenih svih obveza student će:
    1. izreći definiciju komunikacije, objasniti pojam, vrste, ciljeve i načela komunikacije;
    2. nabrojiti obilježja informacijske i terapijske komunikacije;
    3. prepoznati i demonstrirati osnovne neverbalne i paraverbalne poruke;
    4. objasniti i usporediti osnovne komunikacijske stilove;
    5. prepoznati i demonstrirati osnovne prepreke u komunikaciji s pacijentom i članom obitelji;
    6. prepoznati i razriješiti jednostavne prigovore u odnosu s pacijentom i članovima obitelji;
    7. usporediti i protumačiti specifičnosti komunikacije s osobama ograničenih komunikacijskih
    sposobnosti, djecom, adolescentima i starijim osobama;
    8. pripremiti i izvesti prezentaciju na zadanu temu iz područja dentalne higijene;
    9. identificirati i odabrati primjeren stil vođenja u timu.

webmail studomat