blank

Klinička propedeutika

    • Uvod u kliničku medicinu i osnovni pojmovi o bolesti,
    • Komunikacijske vještine
    • Anamneza i heteroanamneza
    • Opći status bolesnika, fizikalni pregled: inspekcija, auskultacija, palpacija, perkusija i olfakcija
    • Fizikalni pregled kože, dlaka i noktiju
    • Fizikalni pregled glave i vrata
    • Fizikalni pregled prsnog koša, dojki perifernog vaskularnog sustava
    • Fizikalni pregled trbuha i spolnih organa
    • Fizikalni pregled lokomotornog sustava
    • Fizikalni pregled nervnog sustava
    • 3. životna dob
  • Uvod u kliničku medicinu i osnovni pojmovi o bolesti
    -pojam i značenje
    propedeutike,
    -pojam bolesnika i bolesti
    Anamneza i heteroanamneza, Komunikacijske vještine
    -uzimanje podataka o bolesti,
    -pravilna komunikacija s
    pacijentom – put ka dobroj
    anamnezi
    Vježbe:
    -vježbanje komunikacije s
    pacijentom u parovima,
    -uzimanje podataka o bolesti,
    -praktični postupci u
    propedeutici,
    -kliničko prosuđivanje – temelj
    sestrinske dijagnoze
    -Interaktivna vježba u kojoj
    nastavnik prezentira postupak
    na pacijentu - modelu, a nakon
    toga studenti samostalno
    pravilno izvedu postupak vježbe
    Opći status bolesnika, fizikalni pregled bolesnika
    -svladavanje tehnika pregleda i njihova primjena na pacijentu
    Pregled kože, dlake i nokti
    -svladavanje tehnika pregleda i njihova primjena
    Vježbe:
    -tehnike pregleda pacijenta,
    -pregled kože, dlaka i nokti
    -Interaktivna vježba u kojoj nastavnik prezentira postupak na pacijentu - modelu, a nakon toga studenti samostalno pravilno izvedu postupak vježbe
    Pregled glave i vrata
    -svladavanje tehnika pregleda i njihova primjena
    Pregled prsnog koša, dojki i perifernog vaskularnog sustava
    -svladavanje tehnika pregleda i njihova primjena
    Vježbe:
    -svladavanje tehnike pregleda glave, vrata, prsnog koša, dojki i perifernog vaskularnog sustava,
    -Interaktivna vježba u kojoj nastavnik prezentira postupak na pacijentu - modelu, a nakon toga studenti samostalno pravilno izvedu postupak vježbe
    Fizikalni pregled nervnog i lokomotornog sustava
    -svladavanje tehnika pregleda i njihova primjena
    Vježbe:
    -svladavanje tehnika uz osobitosti pregleda nervnog i lokomotornog sustava
    -Interaktivna vježba u kojoj nastavnik prezentira postupak na pacijentu - modelu, a nakon toga studenti samostalno pravilno izvedu postupak vježbe
    Pregled trbuha i spolnih organa
    -svladavanje tehnika pregleda i njihova primjena
    Vježbe:
    -svladavanje tehnika uz osobitosti pregleda trbuha i spolnih organa,
    -Interaktivna vježba u kojoj nastavnik prezentira postupak na pacijentu - modelu, a nakon toga studenti samostalno pravilno izvedu postupak vježbe
    Stariji ljudi
    -svladavanje tehnika pregleda i njihova primjena
    Vježbe:
    -svladavanje tehnika uz osobitosti pregleda starijih ljudi i najčešće zdravstvene problematike
    -utvrđivanje kliničkih pregleda svih organa i organskih sustava
    -Interaktivna vježba u kojoj nastavnik prezentira postupak na pacijentu - modelu, a nakon toga studenti samostalno pravilno izvedu postupak vježbe
  • Obavezna literatura:
    1. Metelko Ž.:Internistička propedeutika, Medicinska naklada, Zagreb,1999.god.
    2. Fedor Čustović: Anamneza i fizikalni pregled, Uvod u osnove kliničke vještine 4. izdanje, 2007. god., Školska knjiga
    3. Antonin B.: Propedeutika interne medicine, Jumena Zagreb, 1989. god.
    4. Mirat J: EKG u kliničkoj praksi, Medicinski fakultet Osijek, Osijek, 2014. god.
    5. Pulanić D., Včev A: Anemija, Medicinski fakultet Osijek, Osijek, 2014. god.
    6. Filaković P. i suradnici: Psihijatrija, Medicinski fakultet Osijek, Osijek, 2014. god.
    7. Včev A: Bolesti debelog crijeva, Grafika, Osijek, 2002. god.
    Dopunska literatura:
    1. Lynn S. Bickley, Peter G. Szilagyi: Bate's guide to psysical examination and history taking, 11 th edition, 2013. god., Walters Kluwer health Lippincott Williams &Wilkins
    2. Douglas G, Nicol F., Robertson C.: Macleod's Clinical Examination, 13 th, Elsevier, 2013.
    3. Talley J.N., O'Connor S.: Clinical Examination, 6 th Edition, Elsevier, 2010.
    4. Izet Hozo i suradnici: Internistička propedeutika s vještinama komuniciranja u kliničkoj medicini, 2013. god., HGD Split
    5. Glynn M, Drake M.W: Hutchison's Clinical Methods, 23 th edition, Elsevier, 2012. god.
    6. Balen S.: Menadžment u zdravstvu, 2. Izdanje 2015. god., Medicinski fakultet Osijek
  • 1.

    22. listopada 2015

    Zimski semestar- izvanredni rok

    2.

    19. studeni 2015.

    Zimski semestar- izvanredni rok

    3.

    17.prosinac 2015.

    Zimski semestar- izvanredni rok

    4.

    21.siječnja 2016.

    Zimski semestar- izvanredni rok

    5.

    11.veljače 2016.

    redoviti rok

    6.

    25. veljače 2016.

    redoviti rok

    7.

    24. ožujka 2016.

    Ljetni semestar - izvanredni rok

    8.

    21. travnja 2016.

    Ljetni semestar - izvanredni rok

    9.

    19. svibnja 2016.

    Ljetni semestar - izvanredni rok

    10.

    09. lipnja 2016. 

    redoviti rok

    11.

    23. lipnja 2016.

    redoviti rok

    12.

    07.srpnja 2016.

    redoviti rok

    13.

    08.rujna 2016. 

    redoviti rok

  • Prof. dr. sc. Aleksandar Včev
    Doc. dr. sc. Silvio Bašić
    Marinko Žulj, dr. med
    dr.sc. V. Baraban
    dr.sc. Z. Makarović
    dr.sc. S. Makarović
  • Očekivani ishodi učenja kolegija Klinička propedeutika sastoje se od svladavanja slijedećih znanja i vještina, a koji čine osnovu predkliničke edukacije:

    Osnove komunikacije između liječnika, sestre i pacijenta
    Osnove uzimanja anamneze
    Temelji fizikalnog pregleda



    Od studenata se očekuje svladavanje programa kolegija Klinička propedeutika uz potpuno razvijanje slijedećih kompetencija:

    -poznavanje postupaka i definicije strukture medicinskog ispitivanja pacijenta – anamneze, kao
    temelja sestrinske dijagnoze
    -pokazivanje aktivne sposobnosti i vještine slušanja tijekom uzimanja anamneze
    -pokazivanje neverbalnih komunikacijskih vještina tijekom uzimanja anamneze
    -korištenje empatije tijekom uzimanja anamneze, kako bi izgradio uspješan odnos među sudionicima
    -učinkovito, senzibilizirano i jasno komuniciranje
    -izgrađena kompetencija u interpersonalnoj komunikaciji sa pojedincima različitog zdravstvenog
    stanja i socio demografskog podrijetla
    -sposobnost uspješne komunikacije s pacijentima, njihovim rođacima, skrbnicima, kako bi dali
    točne i potrebne podatke o pacijentu i njegovim zdravstvenim problemima
    -osiguranje sudjelovanja pacijenta u medicinskim odlukama uz dobivanje informativnog pristanka
    -biti svjestan grupne dinamike i neophodnosti timskog rada u zdravstvu, s naglasnom uske i
    neophodne suradnje sestre i liječnika kao tima
    -pokazivanje komunikacijskih vještina u komunikaciji s kolegama i drugim zdravstvenim
    profesionalcima
    -pokazivanje suosjećajnog i strpljivog, prema pacijentu usmjerenog pristupa, temeljenog na
    humanističkim i etičkim vrijednostima uz poštovanje prilikom komunikacije s pacijentom i drugim
    osobama iz njegova socijalnog okruženja
    -poznavanje komunikacije s grupama u javnosti za potrebe programa zdravstvenog odgoja
    -pravilno planiranje i uzimanje kompletne povijesti bolesti (anamneze)
    -pravilno izvođenje kompletnog fizikalnog pregleda pacijenta

webmail studomat