Metode zdravstvenog odgoja i promocije zdravlja
Napisao/la Bojan. Napisano u III. godina
- Opis predmeta
- Nastavne cjeline
- Literatura
- Ispitni rokovi
- Nastavnici
- Očekivani ishodi učenja
- Uvesti studenta u metode zdravstvenog odgoja kao specifičnost rada medicinske sestre prvostupnice.
Osposobiti studenta za utvrđivanje zdravstveno-odgojnih potreba pojedinca i skupina, planiranje zdravstveno-odgojnih aktivnosti, provođenje programa zdravstvenog odgoja, pomoć pojedincima i skupinama u korištenju vlastitih resursa za zdravlje. Osposobiti studenta za provođenje aktivnosti usmjerenih unapređenju zdravlja. Zdravstveno ponašanje i zdravlje. Unapređenje zdravlja i zdravstveni odgoj. Metode učenja i poučavanja. Didaktičke osnove organiziranih oblika zdravstvenog odgoja i obrazovanja. Rad s pojedincem i obitelji, malom grupom i zajednicom. Medicinska sestra – zdravstveni edukator. Sustavno planiranje zdravstvenog odgoja kao dio procesa zdravstvene njege.
Praktični dio nastave (vježbe) slijedi teme teorijske nastave
Praktični dio nastave (vježbe) slijedi teme teorijske nastave.Obvezna literatura:
1. Plužarić J. Nastavni tekstovi, 2017.
2. Barath A. Kultura odgoj i zdravlje, Viša medicinska škola, katedra za psihologiju, Zagreb 1995.
3. Zarevski, P.Psihologija pamćenja i učenja, Zagreb 2007
4. Jakšić, Ž. Kovačić, L. Socijalna medicina, Medicinska naklada, Zagreb, 2000.
Dopunska literatura:
1. LEMON, poglavlje 1., Život, zdravlje i okolina, 1996.
2. LEMON, poglavlje 5., Zdravstveno obrazovanje i prosvjećivanje, 1996.- objasniti osnovne metode učenja i poučavanja;
- primijeniti didaktička načela u provođenju zdravstvenog odgoja;
- procijeniti zdravstveno-odgojne potrebe pojedinca i skupina;
- planirati zdravstveno-odgojne aktivnosti pojedinca i skupina;
- provoditi programe zdravstvenog odgoja pojedinca i skupina;
- provoditi aktivnosti usmjerene prema unapređenju zdravlja.