• Croatian (Hrvatski)
  • English (United Kingdom)

Fizioterapija u primarnoj prevenciji

Cilj ovog kolegija je naučiti studente teoretske i organizacijske osnove primarne prevencije i promocije zdravlja. Naglasak je na ulozi fizioterapeuta/-kinje u promociji tjelesne aktivnosti u svrhu zaštite i poboljšanja kvalitete života u različitim populacijskim skupinama.
Studente će se podučiti i specifičnim kompetencijama:
- Identificiranje problema i priprema rješenja za fizioterapeutsku aktivnost u primarnoj prevenciji, posebice kod: rasta i razvoja djece i adolescenata; zaposlenih odraslih u različitim radnim okruženjima; žena tijekom trudnoće; starijih u svrhu očuvanja vitalnih funkcija; osoba s mišićno-koštanim, neuromuskularnim, kardiovaskularnim i respiratornim teškoćama.
- Priprema programa prevencije baziranog na fizioterapiji temeljenoj na dokazima u skladu s individualnim potrebama ili potrebama ciljne populacijske skupine.
- Sposobnosti i vještine za rad u području primarne prevencije.
- Suradnja s ostalim članovima profesionalnog tima u planiranju, provođenju i evaluaciji preventivnih mjera.

Primarna prevencija: definicija, karakteristike, ciljevi, ciljne skupine, preventivni pristup, preventivne mjere.
Promocija zdravlja: osnovne karakteristike, osnovni pristup, interdisciplinarna mreža, proces promocije zdravlja.
Zdravi životni stil: zdravlje, odrednice zdravlja, rizični faktori, bihevioralne teorije i modeli povezani sa zdravljem, životni stil, značenje zdravog životnog stila za pojedinca i zajednicu.
Tjelesna aktivnost: pozitivni aspekti vježbanja u svakoj životnoj dobi na različitim razinama; testovi za prepoznavanje preventivnih potreba; planiranje, izvođenje i evaluacija protokola tjelesne aktivnosti za različite populacije; uvjeti za prikladno izvođenje tjelesnih aktivnosti.
Ključna polja za fizioterapiju u primarnoj prevenciji: uloga fizioterapije u primarnoj prevenciji; promocija redovitog vježbanja u svakoj životnoj dobi; prevencija kroničnih nezaraznih bolesti; ergonomija na radnim mjestima; programi i projekti u Hrvatskoj i Europskoj Uniji u koje su uključeni fizioterapeuti.

Obavezna literatura:

  1. Thompson CR. Prevention Practice: A Physical Therapist's Guide to Health, Fitness, and Wellness. Thorofare, NJ: Slack; 2007.
  2. Prezentacije i bilješke s predavanja
     

Dopunska literatura:

  1. Edelman C, Mandie CL, ur. Health Promotion Throughout the Life Span. 6. izd. St. Louis, MO: Mosby Elsevier; 2006.
  2. Cox CC, ur. ACSM's Worksite Health Promotion Manual. A Guide to Building and Sustaining Healthy Worksite. Champaign, IL: Human Kinetics; 2003.
  3. Dugdill L, Crone D, Murphy R, ur. Physical Activity and Health Promotion: Evidence-Based Approaches to Practice. New York: Wiley-Blackwell; 2009.
  4. Rimmer JH. Health Promotion for People with Disabilities: The Emerging Paradigm Shift from Disability Prevention to Prevention of Secondary Conditions. Phys Ther. 1999;79(5):495-502.
     
  1. Utvrditi značenje prevencije, osobito primarne prevencije i promocije zdravlja
  2. Utvrditi i procijeniti osnovne fizioterapijske koncepte i različite pristupe primarnoj prevenciji u zdravstvu
  3. Procijeniti i predložiti ulogu osnovnih fizioterapeutskih koncepata za održavanje, stimulaciju i promociju zdravlja
  4. Utvrditi koncepte i vrednovati fizioterapeutske prevencije u svim životnim dobima, u različitim populacijskim skupinama
  5. Kritički prosuditi, analizirati  relevantnu stručnu i zdravstvenu literaturu o primarnoj prevenciji u fizioterapiji
  6. Integrirati svoje vještine i aktivno se uključiti u djelovanje timskog rada u fizioterapijskoj prevenciji

Nositelj: izv. prof. dr. sc. Anita Matić

1. Poslijediplomskom tečaju stalnog medicinskog usavršavanja I. kategorije „Osnove palijativne skrbi“

Tečaj

REHABILITACIJA U KLINIČKOJ MEDICINI - kardiovaskularna rehabilitacija

TEČAJ

1. poslijediplomski tečaj stalnog medicinskog usavršavanja I. kategorije “Sport i srce”

TEČAJ

Izražavanje zdravstvenih djelatnika na znanstveno-stručnim skupovima i u publikacijama

Simpozij

Suvremeno sestrinstvo: povijest kao temelj, teorija kao izvor, obrazovanje kao put, kvaliteta kao obveza, znanost kao istina.

Konferencija

Nursing Education and Science (NES)

Scientific-professional Journal