• Croatian (Hrvatski)
  • English (United Kingdom)

Didaktika

Upoznati studenta s osnovama didaktike, dinamikom odgojno-obrazovnog procesa i strategijama poučavanja kao temeljem u zdravstveno-odgojnom i edukacijskom radu budućih edukatora zdravstvene njege. Osposobiti studenta za razumijevanje zakonitosti odgojno-obrazovnog procesa, te za uspješno izvođenje odgojno-obrazovnog procesa.

  • Što je didaktika
  • Didaktika kao grana pedagogije. Odnos pedagogije, didaktike i metodike.
  • Odnos filozofije, društvenih znanosti i znanosti o čovjeku prema pedagogiji, teorijske orijentacije u didaktici.
  • Teorija kurikuluma
  • Društveni i individualni aspekt cilja i zadataka. Izbor sadržaja i aktivnosti.
  • Pojam plana i programa. Odnos programa i udžbenika. Odnos nastavnika i programa.
  • Dinamika odgojno-obrazovnog procesa
  • Ispitivanje interesa i potreba, programiranje, planiranje, pripremanje.
  • Organizacija – makro i mikro artikulacija.
  • Izvođenje odgojnog - obrazovnog procesa.
  • Načela za organizaciju i izvođenje.
  • Sumativna i formativna evaluacija. Praćenje, ocjenjivanje i vođenje učenika.
  • Socijalni oblici i strategije
  • Socijalni oblici za nastavnike (individualni, tandemski, timski). 
  • Socijalni oblici za učenike (radionica, grupni, individualni).
  • Strategije odgoja (egzistencije, socijalizacije, individuacije). 
  • Strategije obrazovanja (učenja, doživljaja, vježbanja i stvaranja).
  • Uvjeti odgojno-obrazovnog procesa
  • Prirodna i društvena sredina, izleti i ekskurzije, okolina škole, prostori u školi, učionica
  • Vizualni mediji, auditivni, audio-vizualni, tekstualni, računala.
  • Autoritarna, demokratska, nasilna i nenasilna komunikacija.
  • Socijalna klima, emocionalna klima.
  • Odnos teorije i prakse
  • Promjene u teoriji i praksi. Vlastito viđenje didaktičke budućnosti i osobnog mjesta u njoj.

Obavezna literatura:

  1. Bognar,L./Matijević,M. (2005.) Didaktika, Školska knjiga, Zagreb
  2. Jelavić,F. (1995.) Didaktičke osnove nastave, Naklada Slap, Jastrebarsko
  3. Bognar,L. (2001.) Metodika odgoja, Pedagoški fakultet, Osijek

 

Dopunska literatura:

  1. Peko,A./Pintarić,A. (1999.) Uvod u didaktiku hrvatskog jezika, Pedagoški fakultet, Osijek
  2. Desforges,C. (2001.) Uspješno učenje i poučavanje: psihologijski pristupi, Educa, Zagreb
  3. Terhart, E. (2001.) Metode poučavanja i učenja, Educa, Zagreb

Nakon uspješno završenog predmeta, student/-ica će moći:

  1. Argumentirati temeljne pojmove, koncepte i međuodnose pedagogije, didaktike i metodike odgoja 
  2. Objasniti odnos društvenih i humanističkih znanosti prema pedagogiji I teorijske orjentacije u didaktici
  3. Argumentirati teoriju kurikuluma
  4. Organizirati odgojno-obrazovni proces u skladu s načelima za organizaciju i izvođenje
  5. Koristiti odgovarajuće socijalne oblike i strategije odgoja i obrazovanja,nastavna sredstva i pomagala
  6. Vrednovati odgojno-obrazovni proces

Nositelj: izv. prof. dr. sc.  Ivica Kelam


Suradnici:

Maja Koporčić

Vilmica Kapac

Ivan Včev, mag. educ. phil.

1. Poslijediplomskom tečaju stalnog medicinskog usavršavanja I. kategorije „Osnove palijativne skrbi“

Tečaj

REHABILITACIJA U KLINIČKOJ MEDICINI - kardiovaskularna rehabilitacija

TEČAJ

1. poslijediplomski tečaj stalnog medicinskog usavršavanja I. kategorije “Sport i srce”

TEČAJ

Izražavanje zdravstvenih djelatnika na znanstveno-stručnim skupovima i u publikacijama

Simpozij

Suvremeno sestrinstvo: povijest kao temelj, teorija kao izvor, obrazovanje kao put, kvaliteta kao obveza, znanost kao istina.

Konferencija

Nursing Education and Science (NES)

Scientific-professional Journal