• Croatian (Hrvatski)
  • English (United Kingdom)

Pedagogija

Upoznati studenta s osnovama pedagoških znanosti kao temeljem za rad u obrazovnom sustavu i zdravstvenu edukaciju.

  • Pedagogija znanost o odgoju
  • Odnos naslijeđa i odgoja. 
  • Teorije nativizma, empirizma, konvergencije i dinamička teorija. 
  • Odgoj, socijalizacija, samoaktivnost. Antropološke osnove odgoja. 
  • Zakoni filogeneze i ontogeneze u odgoju. 
  • Razvoj i maturacija, preuranjivanje i kašnjenje. 
  • Bitne odrednice odgoja. 
  • Pedagogijska znanost i pedagogijski sustav. Pedagogijska interdisciplinarnost.
  • Temeljni pedagogijski pojmovi
  • Sličnosti i razlike između odgoja i socijalizacije.
  • Odgoj, obrazovanje, izobrazba. Intencionalni i funkcionalni odgoj. 
  • Nastava. Didaktika i metodika. Učenje i poučavanje.
  • Kurikulum. Učitelj, učenik, roditelj. Savjetovanje, pomoć.
  • Institucionalni i vaninstitucionalni odgoj
  • Obitelj, vrtić, škola. Grupa vršnjaka, masovni mediji, slobodno vrijeme i potrošnja.
  • Pedagogija profesionalnog obrazovanja. Vaninstitucionalni odgojni rad. 
  • Odgoj odraslih. Pluralistička socijalizacija.

Obavezna literatura:

  1. Giesecke, H. (1993.), Uvod u pedagogiju. Zagreb: Educa. 
  2. Gudjons, H. (1994.), Pedagogija-temeljna znanja. Zagreb: Educa. Poglavlje 8, str. 171.-185.
  3. Mialaret, G. (1989.), Uvod u edukacijske znanosti. Zagreb: Školske novine. Poglavlja 1 i 2, str. 17.-34.
  4. Mijatović, A. (ur.) (1999.), Osnove suvremene pedagogije. Zagreb: Hrvatski pedagoško-književni zbor. Poglavlja 1, str. 13.-37; 4 i 5, str. 101.-148; 7, 8, 9 str. 175.-244.

 

Dopunska literatura:

  1. Cindrić, M. (1995.), Profesija učitelj u svijetu i u Hrvatskoj. Velika Gorica-Zagreb: Persona.
  2. Glasser, W. (1994.), Kvalitetna škola. Zagreb: Educa.
  3. Marsh, C. (1994.), Kurikulum - temeljni pojmovi. Zagreb: Educa. 
  4. Munjiza, E., Peko, A. (2004.), Stavovi mladih prema drugim narodima u multikulturalnoj istočnoj Slavoniji. Napredak, 145 (3): 305.-314.
  5. Mušanović, M. (2001.), Pedagogija profesionalnog obrazovanja. Rijeka: Graftrade.
  6. Ogbu, J. G. (1989.), Pedagoška antropologija. Zagreb: Školske novine.
  7. Rosić, V., Zloković, J. (2002,), Prilozi obiteljskoj pedagogiji. Rijeka: Filozofski fakultet, Odsjek za pedagogiju.
  8. Rosić, V., Zloković, J. (2003.), Modeli suradnje obitelji i škole. Đakovo: Tempo d.o.o.
  9. Redovito pratiti dva pedagoška časopis u Hrvatskoj i po mogućnosti jedan svjetski.

Nakon uspješno završenog predmeta, student/-ica će moći:

  1. Analizirati temeljne pedagogijske pojmove
  2. Argumentirati znanstveni pedagogijski sustav kao temelj razumijevanja i unaprjeđenja  odgojne prakse
  3. Primijeniti pedagogijske spoznaje
  4. Organizirati primjenjiva akcijska istraživanja
  5. Primijeniti akcijska istraživanja s ciljem unaprjeđenja odgojne prakse

Nositelj: izv. prof. dr. sc.  Ivica Kelam

 

Suradnici:

Maja Koporčić

Vilmica Kapac

Ivan Včev, mag. educ. phil.

1. Poslijediplomskom tečaju stalnog medicinskog usavršavanja I. kategorije „Osnove palijativne skrbi“

Tečaj

REHABILITACIJA U KLINIČKOJ MEDICINI - kardiovaskularna rehabilitacija

TEČAJ

1. poslijediplomski tečaj stalnog medicinskog usavršavanja I. kategorije “Sport i srce”

TEČAJ

Izražavanje zdravstvenih djelatnika na znanstveno-stručnim skupovima i u publikacijama

Simpozij

Suvremeno sestrinstvo: povijest kao temelj, teorija kao izvor, obrazovanje kao put, kvaliteta kao obveza, znanost kao istina.

Konferencija

Nursing Education and Science (NES)

Scientific-professional Journal